Zmiany w warunkach umowy kredytu hipotecznego
Zmiana waluty kredytu
- od 14.09.2011 r. Bank BPH SA udziela kredytów wyłącznie w złotych polskich. Zmiana waluty kredytu w walucie obcej/indeksowanego kursem waluty obcej możliwa jest wyłącznie na walutę polską (PLN),
- zmiana waluty kredytu wymaga złożenia wniosku przez wszystkich kredytobiorców. Rozpatrując wniosek o dokonanie zmiany waluty, Bank bada zdolność kredytową Klienta do spłaty kredytu w złotych polskich, dotychczasową historię spłaty zobowiązań oraz stan prawny nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu.
Skrócenie okresu kredytowania
- skrócenie okresu kredytowania wymaga złożenia wniosku przez wszystkich kredytobiorców. Rozpatrując wniosek o skrócenie okresu kredytowania Bank bada zdolność kredytową Klienta do spłaty kredytu, uwzględniając wyższą ratę oraz dotychczasową historię spłaty zobowiązań.
- skrócenie okresu kredytowania powoduje wzrost miesięcznej raty kredytu.
Zmiana typu rat
- zmiana miesięcznych rat z równych na malejące lub odwrotnie, wymaga złożenia wniosku przez wszystkich kredytobiorców,
- w przypadku zmiany miesięcznych rat kredytu z równych na malejące, Bank bada zdolność kredytową Klienta do spłaty kredytu, uwzględniając wysokość raty po zmianie oraz dotychczasową historię spłaty zobowiązań,
- w przypadku zmiany miesięcznych rat z malejących na równe Bank nie przeprowadza oceny zdolności kredytowej.
Wakacje kredytowe
Skorzystanie przez kredytobiorcę z wakacji kredytowych następuje na zasadach określonych w umowie kredytu i każdorazowo wymaga złożenia wniosku przez wszystkich kredytobiorców.
Pozostałe zmiany warunków kredytu są rozpatrywane przez Bank indywidualnie.
Zmiana warunków umowy kredytu może wiązać się ze zmianą oprocentowania oraz opłatami. Informację o wysokości opłat znajdą Państwo w Taryfie Opłat i Prowizji natomiast informacje o wysokości marż w Tabeli marż.
- zmiana załącznika A do umowy kredytowej,
- zmiana terminu zakończenia prac - wymagane jest pismo określające nowy termin,
- zmiana zakresu prac opisanych w załączniku A - wymagane jest pismo wraz z drukiem nowej specyfikacji materiałów, robót i cen,
- zmiana harmonogramu przez dewelopera,
- zmiana pełnomocnictwa do rachunku,
- wyksięgowanie środków, rezygnacja z niewykorzystanej kwoty kredytu - należy zgłosić do Banku pisemnie lub telefonicznie na infolinii,
- wycena z tytułu naliczenia opłaty ubezpieczenie niskiego wkładu własnego (High LTV) - należy zgłosić do Banku pisemnie lub telefonicznie na infolinii,
- spłata kredytu w walucie - należy zgłosić do Banku pisemnie lub telefonicznie na infolinii,
- zmiana terminu płatności,
- zmiana oprocentowania,
- aneks nadpłaty - należy zgłosić do Banku pisemnie lub telefonicznie na infolinii.