Raport bieżący 6/2016
Plan transformacji biznesowej Banku BPH - aktualizacja informacji
3 marca 2016 roku
W nawiązaniu do Raportu bieżącego nr 29/2015 z 29 grudnia 2015 roku („Raport”) Bank BPH S.A. („Bank”) informuje, że Zarząd Banku podjął decyzję o aktualizacji kosztu rezerwy zawiązanej w 2015 roku, która zostanie przeznaczona na realizację Planu transformacji biznesowej na lata 2015-2020 („Plan”). W Raporcie Bank poinformował, że wspomniany powyżej koszt rezerwy wyniesie do 211 mln zł w 2015 roku. Po terminie publikacji Raportu wystąpiły dodatkowe wydarzenia, które mają wpływ na wysokość planowanych kosztów związanych z realizacją Planu, należy do nich zaliczyć:
- ograniczenie maksymalnej liczby osób objętych restrukturyzacją zatrudnienia – do 1 647 osób;
- weryfikację liczby oddziałów własnych, tzw. placówek flagowych, które Bank zamierza utrzymać – zwiększenie do 54 oddziałów;
- ustalenie docelowej liczby oddziałów własnych przekształcanych w placówki partnerskie - obecnie 182 oddziały;
- podjęcie decyzji o zamknięciu 16 oddziałów własnych;
- doprecyzowanie warunków i wysokości odszkodowań dla pracowników Banku, z którymi zostanie rozwiązany stosunek pracy w wyniku zwolnień grupowych;
- uszczegółowienie warunków wypłaty świadczeń na rzecz pracowników oddziałów własnych Banku BPH przejmowanych przez nowych pracodawców (franczyzobiorców) w związku z przejściem na nich części zakładu pracy Banku BPH.
O pozycjach wymienionych w punktach 5. i 6. Bank poinformował w Raporcie bieżącym nr 4/2016 z 19 lutego 2016 roku.
Biorąc powyższe pod uwagę, Bank przewiduje, że całkowite koszty restrukturyzacji wyniosą do 212 mln zł, przy czym do 177 mln zł zostanie poniesionych w 2015 roku i do 35 mln zł będzie poniesionych począwszy od 2016 roku i dotyczy aktywów trwałych w oddziałach.