Bankowość elektroniczna
Bank BPH wdrożył nowe funkcjonalności Systemu Bankowości Internetowej Banku BPH dla Klientów indywidualnych. Przypominamy, że platforma internetowa pozwala na sprawdzenie informacji dotyczących Państwa Kredytu - bez konieczności kontaktu z Infolinią.
Zachęcamy Państwa do korzystania z nowej wersji aplikacji.
Za pośrednictwem Systemu Bankowości Internetowej Banku BPH dla Klientów indywidualnych możecie Państwo sprawdzić:
- aktualne zadłużenie,
- wysokość miesięcznej raty kredytu,
- historię spłat,
- wysokość raty kredytu przeliczonej z waluty obcej na złotówki po aktualnym kursie,
- status polis ubezpieczeniowych.
oraz przesłać do Banku
- formularz zmiany danych osobowych oraz zgód marketingowych,
- wniosek korzystania z usługi "Polecenie Zapłaty".
Instrukcja obsługi formularzy.
Do nowego Systemu Bankowości Internetowej Banku BPH dla Klientów indywidualnych można zalogować się poprzez stronę www.bph.pl.
Regulamin dostępu do informacji o kredytach hipotecznych (pdf) »
Pierwsze logowanie do nowego Systemu Bankowości Internetowej Banku BPH dla Klientów indywidualnych, po dniu podziału Banku BPH, dla obecnych użytkowników systemu Sez@m, odbędzie się na dotychczasowych zasadach, po czym system zaleci zmianę hasła.
Dla nowych użytkowników wymagana będzie rejestracja tutaj »
Poniżej zamieszczamy instrukcje logowania oraz odblokowania hasła:
- Instrukcja dla użytkowników dawnego systemu bankowości internetowej Sez@m (PDF) »
- Instrukcja dla nowych użytkowników systemu bankowości internetowej (PDF) »
- Instrukcja odblokowania hasła (PDF) »
PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ
- Upewnij się, że logujesz się na stronie banku.
Adres strony koniecznie musi zaczynać się od HTTPS i mieć symbol kłódki, co oznacza, że połączenie jest szyfrowane. Na stronę logowania najbezpieczniej jest wchodzić bezpośrednio ze strony głównej banku. Nie należy wchodzić na stronę logowania banku przez linki przekazywane w wiadomościach e-mail. Należy unikać wchodzenia na stronę logowania banku za pomocą adresów zapisanych "w ulubionych" lub przez strony logowania proponowane przez wyszukiwarki internetowe. - Nie ignoruj problemów z certyfikatami strony.
Czytaj uważnie pojawiające się w przeglądarce komunikaty o zagrożeniach. Nie ignoruj ostrzeżeń o błędnym lub nieważnym certyfikacie i koniecznie zachowaj ostrożność. Dwukrotne kliknięcie na symbol kłódki umożliwia wyświetlenie informacji o certyfikacie (np. data ważności i dla kogo został wystawiony). - Silne hasło to podstawa bezpieczeństwa.
Imiona dzieci, partnera lub pupila, data urodzenia, kolejne znaki z klawiatury nie są dobrym zabezpieczeniem Twoich środków i danych osobowych. Silne hasło powinno być odpowiednio długie, mieć co najmniej 10 znaków, duże i małe litery, znak specjalny taki jak np. @, #, $ oraz przynajmniej jedną cyfrę. Pomieszane ciągi znaków są lepszym rozwiązaniem niż standardowe słowa z cyfrą na końcu. Dobrą praktyką jest zmienianie hasła np. raz w miesiącu, nawet wówczas gdy system tego nie wymusza. - Uważaj na wiadomości próbujące wyłudzić Twoje dane.
Nigdy nie odpowiadaj na wiadomości z prośbą o podanie Twoich poufnych danych (np. do logowania) lub zawierających prośby o ich aktualizację. Bank nigdy nie prosi w wiadomościach o podanie poufnych informacji (dane osobowe, identyfikatory, hasła, kody SMS). Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia. - Podczas logowania do bankowości internetowej nie wymagamy od Ciebie instalowania żadnych dodatkowych aplikacji ani certyfikatów.
System bankowy w procesie logowania nigdy nie prosi o żadne dodatkowe dane poza koniecznymi do uwierzytelnienia w systemie bankowości internetowej (np. login, hasło, wskazanie tokena). - Chroń swoje dane uwierzytelniające do bankowości internetowej.
Nie zapisuj wrażliwych danych w sposób łatwo dostępny dla osób postronnych (np. "żółte kartki" przyklejone do monitora lub klawiatury). Nie przechowuj danych uwierzytelniających w sposób umożliwiający ich wykorzystanie przez osoby postronne w przypadku zagubienia lub kradzieży (np. hasła do aplikacji mobilnej nie trzymaj w telefonie). - W razie potrzeby zablokuj dostęp.
W przypadku zgubienia lub kradzieży danych uwierzytelniających do bankowości internetowej należy niezwłocznie zmienić dane uwierzytelniające za pośrednictwem bankowości internetowej lub pod numerem infolinii. - Dbaj o systemy i aplikacje, z których korzystasz.
Używaj jedynie legalnego oprogramowania. Pamiętaj aby aktualizować systemy operacyjne, programy antywirusowe oraz przeglądarki internetowe w komputerze i telefonie. Regularnie skanuj urządzenia używane do bankowości internetowej aktualnym programem antywirusowym. Do korzystania z bankowości internetowej nie używaj obcych komputerów którym nie można ufać (np. w kafejkach internetowych). - Zgłaszaj wszystkie nieprawidłowości.
Jeśli otrzymasz wiadomość sms lub e-mail z prośbą o Twoje dane do bankowości lub instalację dodatkowego oprogramowania - zgłoś się do nas za pośrednictwem infolinii. - Korzystaj z opcji bezpieczeństwa dostępnych w bankowości internetowej.
Włącz maskowanie hasła i ustaw lokalizację geograficzną, z której możesz się bezpiecznie logować. Dzięki temu dostęp do Twojego konta będzie lepiej zabezpieczony przed potencjalnymi niebezpieczeństwami.
Śledź komunikaty o zagrożeniach publikowane przez Związek Banków Polskich.
Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow publikuje aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla klientów banków. W celu zachowania bezpieczeństwa swoich pieniędzy staraj się na bieżąco śledzić zamieszczane tam informacje.