Polityka prywatności i plików cookies
Polityka prywatności
Bank BPH SA informuje, że dane podane na stronach niniejszego serwisu internetowego nie stanowią wiążącej oferty jakichkolwiek usług, w tym usług bankowych, świadczonych użytkownikom serwisu internetowego i klientom oraz podane zostały wyłącznie w celach informacyjnych.
Bank BPH okresowo dokonuje aktualizacji informacji zawartych w serwisie internetowym oraz dokłada staranności, aby zamieszczone dane były rzetelne i aktualne. Otrzymując dostęp do stron serwisu WWW użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wszelkie informacje wysyłane za pomocą poczty elektronicznej oraz innych form transmisji poprzez sieć Internet nie mają charakteru poufnego i mogą być narażone na ingerencję osób trzecich. Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy użytkowania bankowości elektronicznej w Banku BPH.
Poniżej przedstawiamy informacje, jakie dane są zbierane od użytkowników serwisu internetowego, w jakim celu oraz jak można zarządzać swoimi uprawnieniami dotyczącymi prywatności.
Pliki cookies
W związku z udostępnianiem zawartości serwisów internetowych Bank BPH stosuje tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisów internetowych Banku BPH. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania
ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości. W tym celu Bank wykorzystuje narzędzie Google Analytics firmy Google, przekazuje pliki cookie do firmy Google, która administruje tymi danymi i może je wykorzystywać także w celu wyświetlanie bardziej trafnych reklam w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci.
Użytkownicy serwisu mają możliwość zablokowania udostępniania Google Analytics informacji o Twojej aktywności
w witrynie, więcej informacji na ten temat można znaleźć pod linkiem
https://support.google.com/analytics/answer/181881?hl=pl&ref_topic=2919631
W ramach naszych serwisów internetowych możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:
- "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego,
np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu, - pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
- pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
- "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.
Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisach internetowych Banku BPH z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
Poczta elektroniczna
Informujemy, że poczta elektroniczna nie zapewnia bezpieczeństwa przesyłanych informacji. Wybierając ten sposób komunikacji Użytkownik akceptuje ryzyko zapoznania się przez osoby nieupoważnione z treścią i załącznikami niezaszyfrowanej wiadomości, a także ich podmiany zanim wpłyną do Banku. W przypadku dodatkowych pytań prosimy
o kontakt z Infolinią Banku.
Aktualny podpis cyfrowy dla adresu kontaktBPH@ge.com. Kluczowe informacje dotyczące podpisu cyfrowego
(niezależne od programu pocztowego):
- Wystawiony dla (Issued to): Bank BPH S.A.
- Wystawiony przez (Issued by): GlobalSign GCC R3 PersonalSign 2 CA 2020, GlobalSign nv-sa
- Ważny: 25.02.2021 - 17.11.2023
- Odcisk palca (SHA1): FE2C83C5FFBCADE41AEB9833882002868A03478B
Wykaz archiwalnych podpisów cyfrowych Banku BPH.
Ostrzeżenie: Pamiętaj, że Bank BPH w informacjach e-mailowych nigdy nie podaje linków do strony logowania
do systemu internetowego.
Jak sprawdzić poprawność certyfikatu w wiadomości e-mail?
Microsoft Outlook
Aby sprawdzić poprawność certyfikatu w programie pocztowym Microsoft Outlook, należy po otwarciu wiadomości w górnym pasku wybrać kolejno opcje:
Plik > Właściwości > Zabezpieczenia lub kliknąć w ikonę certyfikatu znajdującą się w nagłówku wiadomości. Potem wybrać przycisk Szczegóły, a następnie po wybraniu wiersza Podpisano, przycisk Pokaż szczegóły. W poszczególnych polach należy sprawdzić dane aktualnego podpisu cyfrowego.
Thunderbird
Aby sprawdzić poprawność certyfikatu w programie pocztowym Mozilla Thunderbird, po otwarciu wiadomości w nowym oknie, w górnym pasku należy wybrać kolejno opcje: Widok > Informacje o zabezpieczeniach wiadomości lub kliknąć w ikonę certyfikatu znajdującą się w nagłówku wiadomości. Po wybraniu przycisku Pokaż certyfikat podpisujący należy sprawdzić dane aktualnego podpisu cyfrowego.
Portal pocztowy (webmail) - załącznik smime.p7s
W przypadku sprawdzania poczty poprzez stronę www tzw. webmail lub korzystania z programów pocztowych o ograniczonych funkcjonalnościach podpis cyfrowy będzie widoczny jako załącznik do wiadomości (plik smime.p7s). Poprawność tak dołączonego podpisu można sprawdzić np. wykorzystując bibliotekę OpenSSL dostępną na systemy m.in. Linux oraz Windows.
Przykład - jak sprawdzić certyfikat w programie MS Outlook. Kliknij w ikonę certyfikatu i sprawdź następujące pozycje:
Ochrona danych osobowych
Bank przyjął "Zobowiązanie GE w zakresie ochrony danych osobowych" stanowiące Wiążące Reguły Korporacyjne. Celem tego Zobowiązania jest zapewnienie, zgodnie ze standardami Unii Europejskiej, odpowiednich i jednolitych środków technicznych
i organizacyjnych służących ochronie danych osobowych przez wszystkie podmioty Grupy Kapitałowej General Electric Company, w tym Bank BPH.
Wiążące Reguły Korporacyjne (ang. Binding Corporate Rules – BCR) służą ujednoliceniu środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych, zapewnieniu kontroli nad przetwarzaniem danych oraz podnoszeniu świadomości pracowników w zakresie ochrony danych osobowych. Wiążące Reguły Korporacyjne zostały zatwierdzone przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wiążące Reguły Korporacyjne mogą stanowić samodzielną podstawę dla transferu danych osobowych do wszystkich podmiotów w ramach Grupy kapitałowej, w tym do podmiotów zlokalizowanych w tzw. państwach trzecich (poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego). Standardy w zakresie transgranicznego przepływu danych określone w Zobowiązaniu nie mają zastosowania do danych osobowych Klientów Banku objętych tajemnicą bankową
Zobowiązanie GE w zakresie ochrony danych osobowych - j.polski (pdf) »
Zobowiązanie GE w zakresie ochrony danych osobowych - j.angielski (pdf) »